Sayfalar

26 Ocak 2013 Cumartesi

Kanat Görünümü

Uçaklari incelediyseniz dikkatinizi çekmistir muhaakkak. Kanatlarinin ucu kokune gore daha asagida ya da yukaridadir. Bu uçaklar icin onemlidir.
 Kanadin kökünün ucuyla yaptigi bu aciya dihedral acisi denir, Eger kanadin ucu daha yukardaysa pozitif dihedralli daha alttaysa negatif dihedralli denir.






 POZITIF DIHEDRAL genellikle kanadin govdeye alttan baglandigi ucaklarda bulunur, Yolcu uçaklari genellikle boyledir. Bu ucagin daha dengeli durmasini saglarken pilotun manevrasina destek vermez, Cunku pozitif dihedral her zaman dengeli durmak ister. 

NEGATIF DIHEDRAL genellikle kanadin govdeye ustten baglandigi ucaklarda bulunur. Kargo uçaklari buna ornektir. Bunun sebebi ise kargo yuklemelerinde kanadın yuklemeye engel olmasini engellemektir.
 Bu kanat tipinde kanat pilotun manevralarını destekler.  Uçağın yan yatma olasılığı daha fazladır. 


Negatif dihedralli kargo uçaği,

Ayrica gunumuz ucaklarin kanatlarinin uca dogru sivrilmis oldugunu gorursunuz. Buna trapez kanat denir ve kanadin verimini artirir.  Ozellikle savas uçaklarinda bu çok bulunur. 

Birde dikkatinizi cekmistir kanatlarin ucu köküne gore daha ilerde ya da geridedir. Buna ok açısı denir,
Bu kanadın verimini artiran en onemli unsurlardan biridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder