Sayfalar

29 Ocak 2013 Salı

Spoiler

Spoilerler pilotların istedine gore çesitli durumlarda kullanılabilirler. Genellikle hız kesici olarak kullanılirlar. Bu yüzden Aerodinamik Frenler olarakta isimlendirilirler. Flaplar da hız kesici olarak kullanıldıgını söylemistik ancak flapların ana görevi bu degil, uçağın kaldırma kuvvetini artırmak oldugu icin bunu yapan ekstra parcalara da ihtiyaç vardır. Bu sebeple spoilerler kullanılır. Spoilerler 3 cesittir. Bunların kullanım yerleri de farklıdır. 
1-Flight (Roll) Spoiler
Her iki kanat üzerindediler. Uçağın çesidine göre degisik sayıda olabilirler.
 Bu spoilerler Aileronlara yardımcı olarak kullanılır. Yani yatis haraketine yardımcı olurlar. Bu spoilerler Aileronlara bağlı olarak otomatik çalısır.

2-Speed Brake
Uçus sırasında pilot tarafından açılarak uçağın hızını düsürmede kullanılır. Her iki kanattaki spoilerler aynı derecede ve birlikte açılarak bu haraket sağlanır. Pilot speed brake kolunu kullanarak açısını ayarlar.
 Spoiler panalleri hem speed break hem de flight spoiler olarak kullanılabilinir.
3-Ground (Yer) Spoiler
 Uçus sırasında kullanılmazlar. Uçak inis sırasında ne kadar spoiler varsa hepsi tam aciyla acılarak sürükleme kuvvetini artiririlar. Bu sayede etkin frenleme yapılmıs olunur.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder